Verzending 1 – 3 werkdagen|Gratis verzending v.a. €50,-|Niet goed = Geld terug garantie*

Veelgestelde vragen

Woonitems

K
L

Ik heb een mooi woonitem gevonden, maar hoe kan ik dit nu het beste stijlen?

Het stijlen van een woonitem is per item verschillend. Wil je een mooie combinatie, dan adviseren wij jou te kijken bij shop the look. Hier staan vele combinaties van woonitems die zijn gestyled als set.
Staat jouw woonitem er niet tussen? Neem contact op met het contactformulier, voeg foto’s toe waar je het item geplaatst wil hebben, foto’s van de ruimte met bijbehorende afmetingen. Wij denken graag vrijblijvend met je mee.

K
L

Welke maat boeket past het beste in de vaas?

Belangrijk is om bij de vermelding details van de vaas en droogboeket te kijken. Hierin staat de maat van de hals van de vaas aangegeven. Bij het droogboeket staan de maten van het boeket aangegeven, welke het meest passend is in de vaas.

Soms passen twee maten boeketten in dezelfde vaas, houd er dan rekening mee dat als je een echte eyecatcher wil, je voor het grote boeket dient te kiezen zodat het een echt statement is. Wil je het liever iets luchtiger laten ogen, dan raden wij je aan om de kleinere maat van de twee te kiezen.

Meer informatie vind je hier.

K
L

Wat staat leuk op de eettafel of dressoir?

Een interieur is zeer persoonlijk en daarom kunnen wij op voorhand niet zeggen wat het beste past in jouw interieur. Wil je wel (vrijblijvend) persoonlijk advies, dan raden wij je aan om het onderdeel styling te lezen.

K
L

Waar moet ik opletten als ik een woonitem bestel?

Wij raden je aan om op voorhand goed te kijken naar de maten van het woonitem.

K
L

Kan ik een woonitem ook cadeau geven?

Dit kan zeker. Als je bij het afrekenen aangeeft dat het een cadeau is voor de desbetreffende gelegenheid, dan pakken wij het feestelijk en gratis voor je in.

Styling

K
L

Hoe werkt styling aan huis?

Wij komen bij jou thuis met veel woonitems vanuit onze webshop. Op het moment dat wij bij jou thuis zijn, bekijken wij samen met jou op dat moment wat het mooiste past in jouw interieur. Het leuke hiervan is dat we het evt. combineren met woonitems die jij al hebt staan in het interieur. Zodat het een mooie combinatie wordt tussen bestaande items en nieuwe items. Daarnaast laten wij de items direct bij jou thuis staan. Zo is het direct ingericht en ben jij direct klaar.
De styling kan voor meerdere plekken in het interieur zoals eettafel, dressoir, kast of die moeilijke hoek wat maar niet lukt.

Mocht blijken dat je nog items nodig hebt die wij nu niet aanbieden in onze webshop dan kunnen wij evt. in overleg ook nog woonitems voor je persoonlijk zoeken.

K
L

Zijn hier bijkomende kosten aan verbonden bij styling aan huis?

Als wij bij jou thuiskomen is ons advies volledig gratis bij een aanschaf aan woonitems van minimaal €100,-. Het is service die wij aanbieden omdat wij het belangrijk vinden dat je echt blij bent met de woonitems die je hebt uitgekozen.

De enkele kosten die wij berekenen zijn benzine kosten. Mocht je op voorhand willen weten wat deze kosten zijn, neem vrijblijvend contact op via het contactformulier.

K
L

Hoe werkt styling online?

Online advies in jouw woning is mogelijk. Stuur op voorhand een mail in ons contactformulier en stuur hierin foto’s van hetgeen waarover je advies wilt, samen met foto’s van de ruimte en bijhorende afmetingen. Wij plannen vervolgens samen met jou een online zoom-meeting in waarin wij advies geven.

K
L

Zijn hier bijkomende kosten aan verbonden bij styling online?

Op voorhand vragen wij een vergoeding van €35,00. Als de zoom-meeting is geweest ontvang je van ons een cadeaubon van €35,00 zodat jij bij het afrekenen aan woonitems van ons dit aankoopbedrag weer volledig terugkrijgt. Op deze manier is onze styling online volledig gratis.
K
L

Hoe maak ik een afspraak?

Een afspraak inplannen kan op verschillende dagen overdag en avonduren. Desondanks raden wij wel aan om overdag de afspraak in te plannen omdat er dan minder kleurverschil is door het licht van buiten.

Een afspraak inplannen kan via het contactformulier. Wij nemen dan contact met jou op. Let op! Plan je afspraak op tijd in, want styling aan huis en online zijn erg populair.

K
L

Ik heb een afspraak gemaakt, maar wil deze annuleren is dit mogelijk?

Heb je een afspraak ingepland, maar dien je wegens omstandigheden toch af te zeggen? Dit kan gebeuren, maar zeg het uiterlijk 48 uur van tevoren af. Binnen 48 uur zijn wij genoodzaakt 50% van de kosten in rekening te brengen. Soms kan in overleg nog een oplossing hiervoor worden bedacht, maar neem hiervoor binnen 48 uur telefonisch contact op met +316 31 33 94 65.

Bestelling

K
L

Ik heb betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan soms 60 minuten duren voordat je de orderbevestiging ontvangt. Check tussentijds ook je spam. Na 60 minuten nog geen orderbevestiging ontvangen, neem contact met ons op via het contactformulier.

K
L

Zijn alle artikelen die worden getoond direct uit voorraad leverbaar?

De artikelen die wij op de website aanbieden zijn uit voorraad leverbaar, tenzij anders staat vermeld zoals pre-orders. Daarnaast worden boeketten op maat gemaakt, waardoor het gemiddeld vijf werkdagen duurt voordat een droogboeket wordt verzonden.
K
L

Kan ik telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen?

Per e-mail of whatsapp is het mogelijk. Via telefonisch contact is dit niet mogelijk.
Stuur hiervoor een mail naar info@olivestyling.nl of whatsapp naar +316 31 33 94 65.

K
L

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Nadat jij een orderbevestiging hebt ontvangen, ontvang je binnen 1 – 3 werkdagen een bevestiging per mail waarin jij een track en tracé code ontvangt van jouw bestelling. Mocht je dit niet ontvangen, controleer dan ook de spam.
K
L

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Indien je een bestelling wilt annuleren is dit soms mogelijk als jij nog geen track en tracé code hebt ontvangen. Neem hiervoor direct telefonisch contact op met +316 31 33 94 65 zodat het eventueel annuleren van jouw order nog gerealiseerd kan worden.

K
L

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Indien je een bestelling wilt wijzigen is dit soms mogelijk als jij nog geen track en tracé code hebt ontvangen. Neem hiervoor direct telefonisch contact op met +316 31 33 94 65 zodat het eventueel wijzigen van jouw order nog gerealiseerd kan worden.

K
L

Ik heb de kortingscode ingevuld, maar de korting wordt niet verrekend?

Dit is vervelend, probeer het over 30 minuten opnieuw. Doet de kortingscode het nog niet? Neem hierover contact op via het contactformulier. Geef hierbij jouw kortingscode bij op en de uitgifte datum zodat wij jou zo snel mogelijk kunnen helpen.

Betalen & Cadeaukaart

K
L

Kan ik ook betalen met een cadeaukaart of tegoedbon?

Ja dit kan. Bij het afrekenen wordt de mogelijkheid gevraagd om een kortingscode in te voeren. Hier kun jij jouw code invoeren.
K
L

Met welke betaalmiddel(en) kan ik betalen?

Je kunt gratis met iDEAL betalen. Verder kun je betalen met Paypal, Klarna, Creditcard, Bancontact, Belfuis Direct Net, KBC/CBC Payment Button en Apple Pay. Over deze mogelijkheden wordt een bepaald percentage gevraagd qua vergoeding, dit wordt aangegeven bij het afrekenen.
K
L

Kan ik achteraf betalen?

Ja dit kan, met behulp van Klarna, Paypal en/of creditcard.
K
L

Wat moet ik doen als mijn online betaling niet lukt?

Dit is vervelend, probeer het over 30 minuten opnieuw. Lukt het online betalen niet? Neem hierover contact op via het contactformulier of bel naar +316 31 33 49 65 zodat wij met jou mee kunnen kijken. Geef hierbij aan wat er niet lukt bij het online betalen, zodat wij jou zo snel mogelijk kunnen helpen.

K
L

Worden cadeaubonnen gratis verzonden?

Ja cadeaubonnen worden gratis verzonden, maar worden per brievenbus gestuurd. Je ontvangt een bevestiging dat jouw order is verzonden, maar geen track en tracé code.

Bezorgen

K
L

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst. Wanneer wordt het verzonden?

Binnen 1 – 3 werkdagen wordt jouw bestelling verzonden. Je ontvangt een track en tracé code zodra jouw bestelling is verzonden.
K
L

Wat kost het verzenden van mijn bestelling in Nederland?

In Nederland worden orders gratis verzonden met PostNL. De enige uitzondering geldt bij het los bestellen van kaarsen en/of waxinelichtjes dan zijn de verzendkosten €7,45 zijn.

Voorbeeld: Bestel je alleen kaarsen; dan zijn je verzendkosten 7,45. Bestel je kaarsen met een woonitem, bijv. een kandelaar, dan zijn de verzendkosten gratis.

Cadeaubonnen worden per brievenbus verzonden. Je ontvangt hierover geen track-en-tracé code.
Afhalen van jouw bestelling is ook mogelijk. Om jouw bestelling op te kunnen halen, neemt Olive Styling contact op met jou voor het maken van een afspraak.

Alle bestellingen worden één keer aan de deur bezorgd. Mocht dit niet gelegen zijn, dan kan je via de track en tracé code zien waar het pakket zich bevindt. Mocht het pakket bij een servicepunt liggen, is het van belang dat jij jouw pakket binnen zeven kalenderdagen ophaalt bij het servicepunt, anders wordt het pakket retour gezonden naar Olive Styling.

K
L

Wat kost het verzenden van mijn bestelling buiten Nederland?

Bestellingen buiten Nederland zijn per land verschillend. Je kunt op verzendingen EU klikken welke kosten voor jouw land gelden. Hierbij vind je ook de gemiddelde duur van een verzending vanaf het moment dat een bestelling wordt verzonden.

Er geldt één uitzondering wanneer de verzendkosten duurder zijn.
Bij het los bestellen van kaarsen en/of waxinelichtjes zijn verzendkosten duurder. Voorbeeld: Bestel je alleen kaarsen; dan zijn je verzendkosten €12,90. Bestel je kaarsen met een woonitem, bijv. een kandelaar, dan zijn de verzendkosten 4,90.
Cadeaubonnen worden per brievenbus verzonden. Je ontvangt hierover geen track en tracé code.

Alle bestellingen worden één keer aan de deur bezorgd. Mocht dit niet gelegen zijn, dan kan je via de track en tracé code zien waar het pakket zich bevindt. Mocht het pakket bij een servicepunt liggen, is het van belang dat jij jouw pakket binnen zeven kalenderdagen ophaalt bij het servicepunt, anders wordt het pakket retour gezonden naar Olive Styling.

K
L

Kan ik vooraf een tijdstip kiezen?

Het is niet mogelijk vooraf een tijd of dagdeel aan te geven.
K
L

Met welke vervoerder wordt mijn bestelling bezorgd?

Binnen Nederland verzenden wij met PostNL. In andere landen verschilt dit per land. Bij verzendingen EU kun je bekijken met welke vervoerder wij voor jouw land bezorgen.
K
L

Naar welke landen kan een bestelling worden bezorgd?

Bij verzendingen EU staan alle vlaggen aangegeven waar wij naar toe versturen.

Retourneren en schade

K
L

Kan ik retourneren als ik een bestelling heb geplaatst?

Heb je een bestelling ontvangen en voldoet dit om welke reden dan ook niet aan jouw verwachtingen? Stuur het betreffende product binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retour op eigen kosten in de originele verpakking en ontvang jouw geld terug.
Niet goed = geld terug garantie.

Let op: Droogbloemen, pluimen, veren en/of grassoorten mogen niet retour worden gezonden. Sale items mogen niet retour worden gezonden. Daarnaast mag het product niet beschadigd zijn en de labels dienen te blijven zitten. Er volgt geen terugbetaling als het geretourneerde product beschadigd is of te laat retour is gestuurd.

K
L

Kan ik een item ruilen?

Nee je kunt geen item ruilen. Je kunt wel een nieuwe order plaatsen en de desbetreffende items die niet naar wens zijn op eigen kosten retourneren.
K
L

Hoe moet ik een item retourneren?

Kijk hiervoor op retourneren en garantie. Kom je er niet helemaal uit, neem dan contact op middels ons contactformulier.

K
L

Ik heb een defect en/of beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?

De afhandelingen van defecte en/of beschadigde producten verlopen via de klantenservice.
Vul hiervoor het contactformulier in en beschrijf de desbetreffende schade, ordernummer en stuur een foto mee. Wij nemen vervolgens contact met je op hoe wij jou hierbij kunnen helpen.

K
L

Heb ik garantie op mijn aangekochte woonitems?

Bij aankoop van producten van Olive Styling is de wettelijke garantie van
toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het product datgene moet bieden wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij doen er uiteraard alles aan om jou met onze producten en service tot dienst te zijn op het gebied van prijs en kwaliteit.

Bereikbaarheid

Maandag tot en met vrijdag 09:00 tot 17:00 uur bereikbaar.
Neem contact op via het contactformulier en wij streven erna om het zo snel mogelijk te reageren.
Het is ook mogelijk om contact op te nemen per e-mail info@olivestyling.nl of telefonisch of per whatsapp op nummer +316 31 33 94 65.